torsdag 26 februari 2009

UMPULS

Jag får ibland något som kallas impulser. Tankar om att göra något, och sedan gör det. Det kan vara alltifrån att köpa en tröja man egentligen inte behöver till att hoppa i sängen, springa barfota i snön eller färga håret. Bara en plötslig tanke man sedan håller fast vid och genomför, ibland är det bra tankar och ibland mindre bra. Ibland lyckas de inte som de borde ha gjort,, men impulser får nog vi alla ibland och jag älskar att göra saker på impuls. Något som jag verkligen inte trodde om mig själv, som säkert andra heller inte tror. Som tillexempel hitta en kartong med blekning och slingmössa, vilken ide det gav mig. Vem hindrar mig?
Ingen hindrar mig, Therese hjälper mig och vi tillbringar en stund med att skratta och jag tänker hela tiden att imorgon får vi studiebidrag så jag kan köpa ny färg om det skulle se förfärligt ut.

När vi drar av mössan så ser mitt hår ut som på bilden ovan. BETTY SPAGETTY JENNY!
Lite mera skratt och skakiga ben av att stå frammötböjd i flera minuter och skölja håret, lite tvål och vatten för att tvätta bort rinnande mascara och sedan en liten stund med hårtork och handduk.

Resultatet vart faktiskt chockerande nog ganska så fint. Syns inte så jättemycket, bara ljusare tunna slinger genom håret, de gjorde sig rätt bra där tycker jag. Borde nog göra några till dock... Kanske blir en ny förpackning för studiebidraget imorgon?
Iallafall, jag blev nöjd!
Hejja alla som gör saker på impulser där ute, man mår så härligt bra efter en lyckad impuls!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev jättefint:D
Jag älskar impulser:D
// Frida

Jen sa...

Äntligen har du kommenterat:D Tack, jag vart nöjd med faktiskt så :D:D

Blupp sa...

det blev skitsnyggt :D