lördag 3 januari 2009

2008






Nu har jag varit riktigt dålig på att blogga. Japp jag vet har bara blivit så, intresset kommer ibland och ibland försvinner det, för egentligen är det ganska tråkigt att blogga om vardagliga händelser men nu, nu hade jag tänkt mig att sammanfatta förra året lite... om jag vågar haha.
Ajja, jag kan göra det väldigt kort och enkelt för mig.


Januari
Hade 80talskväll med Karin, Frida, Charlie och Tim.
Spenderade rätt mycket eftermiddagar/kvällar utomhus i stan med att yra runt och kolla på när folk försökte lära sig parkour och blev tillsammans med T den 17.

Februari
Lanzarote en härlig, underbar vecka med familjen och några släktingar. (lite tråkigt landskap för min smak men härligt var det)
Mycket tid med T o gänget(även kallat "kollektivet" har jag hört haha.)

Mars
Klippte av mitt långa hår, det var vid nedersta revbenet och sen hamnade det precis på axlarna, stor skillnad. Gjorde en "kul" video med K o F där vi visar hur det går om man har för mycket fritid i ringarum. Satte även i mina dreads för första gången i slutet av månaden...













April
Mycket tid med T. Ofta hemma hos Josse och Martin...
Mycket dreads.
Varma eftermiddagar i vasaparken.
Not happy.



Maj
Jobbade med Aktivgruppen för första gången.
Mycket T.tid och mådde inte så jättebra.



Juni
En hel del dagar med T. ute på hans sommarställe, seglade för första gången i mitt liv och välte med båten, blev blöt och kall men inte sjuk. Firade midsommar där med..
Fyllde 17! Ingen höjdardag direkt men det brukar inte mina födelsedagar vara heller haha.
Mådde bättre.



Juli
Tog slut med T. efter nästan ett halvår. (Och tur var väl det om jag får säga det själv såhär efteråt med allt man vet nu)
Var i London med familjen ett par dagar, riktigt roligt var det, vill tillbaka!
Fottade och redigerade en hel del med..


Augusti
Party,party och två helger i liseberg den ena med familjen den andra med härliga vänner. Skolan började igen, mitt i augustifesten, suck vilken timing men det gick bra haha.

September
Blondera Nattas hår, medeltidskväll i söderköping och en del fotto.

Oktober
Rise Against släppte ny skiva, Natta och Jag träffade Cesar(haha), han lovade oss en rolig framtid, hm host.
Var på studiebesök med skolan på Arclight i sthlm. Stället där de gör alla special effekter till svenska filmer, det var roligt, roligt.
Den siste hade jag min MASKERADfest också, det ryktet blev stort och MINST 40 pers stod utanför mitt hus och ville in(outklädda wtf det kunde de drömma om haha)

November
Hände inte allt för mycket...
Var på gymnasiefesten SBN i linköping, riktigt tråkigt vardet faktiskt. Lustigt folk osv
Började på praktiken, det var rätt roligt däremot.

December
Mamma tattuerade sig.
vi hade en riktigt rolig kväll hemma hos Natta, tjejerna plus lite killar.
Vammarskolansdag+luciatåg och narutomaraton m. Sara L.
Skolavslutning där Natta och jag var kläda som skolflickor(bilden på min header är tagen då)
Jullov, jul och nyår
Nyår var inte så jättelyckat men träffade lite trevliga människor iallafall:)

Oj det här året har gått fort och ändå känns vissa saker som en hel livstid sedan...
Om jag får säga det själv spenderade jag alldeles för mycket tid på helt fel sak i början av året. Klart, det hade sina bra stunder men såhär efteråt, då borde jag ha gjort och sagt vissa grejjer annolunda och inte stirrat mig så blind.
Det här året har varit lärorikt på många sätt och jag känner själv hur jag har vuxit och nog mognat en del. Många nya upplevelser och två länder besökte jag som jag inte varit i tidigare. Jag vet inte riktigt vad jag kan säga om året, det har varit både bra och dåligt men jag hoppas endå att 2009 blir bättre, jag fyller ARTON! Den födelsedagen hoppas jag åtminstonde blir bra!

Hurra hurra och god fortsättning till eder alla!

6 kommentarer:

Blupp sa...

omg hur kan du minnas så mycket? :O jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde förra månaden :(
året som gått gick sjukt fort och ändå långsamt, det känns som det inte har hänt mycket fast ändå har det hänt massor. :S

Jen sa...

Bilddagboken hjälpte mig rätt mycket med o minnas (A) Och sen har jag ett väldigt bra minne vad gäller händelser endå så .. :) november var svårast:O

Lund sa...

ooh :) jag är högst ärad att få stå med på din lista över året ;D

vi måste fortsätta med maratonet juu :D:D snarast!!

Jen sa...

haha well utan att sänka din lycka allt för mycket, december är det jag minns mest ifrån också haha:D men jaa klart^^

Anonym sa...

Så jävla skön låt i filmen vid Under fågelns vingar lr vad det stod för text;D

Jen sa...

aaa den är döskön haha :P