söndag 28 december 2008

SOLROSFRÖ

Ååh ååh ååh. Jag vet inte vad jag ska säga men jag känner att jag måste säga det, jag vill dela med mig till hela världen jag vill skrika jag vill.... Nej men jag tycker det är dåligt att mamma inte haft bättre kontakt med sina kusiner alltså.
Det är såhär, mamma har en kusin som tidigt i höstas/sen sommar gifte sig med en trevlig amerikan "over there" och ja, de bor där borta i det stora landet USA. Nu har de dock varit i sverige cirka två veckor och ville så gärna att hela släkten skulle träffas så de ordnade som en lite sen bröllopsfest. Jättetrevligt faktiskt trots att jag är rätt ensam i min "årsgrupp" finns inte så många i närheten av min ålder heller haha. Iallafall jättetrevligt, har ju världens bästa släkt och familj också, det bidrog!
Nu till saken, vi satt där mor, far o några till och pratade då jag frågade mer exakt vart i USA de bor, mamman till hon som gifte sig tror jag minnsan de var jag pratade med och hon sa något och jag tänkte o tänkte men visste inte vad sen sa hon det. De magiska orden som gjorde min dag.

"Det är en stads del i orange county"

Jag tappar hakan och kollar frågande och sen började jag le
"Känner du till det?" frågar hon
jag sa typ "skojjar du med mig, sa du orange county, ORANGE COUNTY?!"
"jaa..?"
"Min favorit serie genom tiderna utspelas där! O.C! " ochsåvidare men fattar ni eller jag har släkt på DET STÄLLET DÄÄÄR. DÄÄÄÄÄÄÄÄR! ORANGE COUNTY!
Puh, då var det sagt då kan jag glömma det och fortsätter jag tjata om det får ni slå mig haha men måste säga att det väckte många minnen. O.C.... Den serien, folket där i blev ju som ens vänner, eller så kände jag iallafall. Och vad jag grät sista avsnittet Marissa var med, mamma och jag satt där i soffan och grät. Inte sådär lite tårögda, utan stortjöt så vi hulkade till och med haha. Har många andra tankar och minnen till serien också, som sommaren mellan 8an och 9an när jag låg sjuk i lunginflamation, orkade ingenting. Therese och jag hade O.C maraton och såg både säsong 1 och 2 på väldigt kort tid. Och åt solrosfrön<3

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nice, en annan har släkt i kalla boston där mina idoler bor :)

USA tripp jenny? :D

/Lachan

Jen sa...

Jag är på! Och du har pengarna åt det eller? :P

Anonym sa...

Älska O.C =D

Jen sa...

älska min mammas kusins val av man:D haha
nejmen O.C, favorit helt klart :)