söndag 7 december 2008

Önska dig!

Jag önskar mig att årets julafton blir mysig och avslappnad utan stress och med familjen och gärna den närmaste släkten. Jag önskar också att alla är glada och att maten är god, paketen fint inslagna med kärlek och att julgodiset till Kalle är lika gott som vanligt. Sedan hoppas jag att jag får öppna något paket iallafall, det är trots allt väldigt roligt och känns uppskattande!

Alla(släkten) bara tjatar och frågar om vad jag önskar mig i julklapp.
Jag skulle väldigt gärna vilja ha en till kamera, en lite roligare, en systemkamera. Och jag vill väääldigt gärna flytta till en egen lägenhet för att slippa det hemska pendlandet varenda dag.
"Men det är ju så stora dyra saker" Jaa-aaaaaa men ni frågade vad jag önskar mig, eller hur? Önska får jag väl göra vad som helst, jag kan ju inte räkna upp massa saker jag egentligen klarar mig utan minst lika bra som med bara för att folk ska kunna köpa det?
Jag förstår det inte, så onödigt. Om min släkt vill köpa julklappar till mig blir jag jätteglad för det och för vad som helst, men jag tycker de ska göra det för att de vill och inte för att jag ska få vad jag vill ha när jag inte ens själv vet vad jag vill ha. Well, här kommer den där eftertjatade önskelistan... Vissa saker mer genomtänkta än andra...
  • Canon 400D/450D (mest van vid den kameran och tycker den är väldigt bra)
  • Lägenhet (skulle troligen vara mest hemma i ringarum på helgerna iallafall så en liten blir bra, bara jag slipper bussen varenda dag)
  • Musikal/teater biljetter (Älskar att gå på sånt!)
  • Gammaldags speldosa (Det är bara en sak jag väldigt gärna vill ha, en fin gammaldags som spelar en söt melodi)
  • parfym (förslag på någon som någon tror skulle passa mig?)
  • kläder alt. presentkort på tex. Carlings (fantasibrist?)

Kommer troligen fylla på den här listan, för just nu har jag säkert glömt saker jag sagt lite då och då jag kan önska mig. Men de där sakerna är vad jag säger till mamma jämnt när hon frågar (och det är ofta), hur svårt kan det vara att komma ihåg det? Ge mig en stor varm kram så blir jag glad istället och det är väl det som är meningen med det hela, att visa lite kärlek och få känna lite gemenskap? Om det inte är så, så borde det bli det som är huvudsaken med Julfirandet. Som det är nu är det alldeles för mycket hysteri och panik och stress, det ska städas, bakas, lagas, saker ska handlas slås in i fina papper, sen ska det städas igen och så håller det på här ett par veckor innan jul.
Varför inte bara slappna av, åtminstonde lite? Man hinner med alla "måsten" endå.

Tänd ett ljus, ta några djupa andetag och hitta tillbaka till den stämningsfulla känslan och humöret, det ska jag göra nu iallafall.

<3

1 kommentar:

Blupp sa...

haha gör som våran familj och stressa inte över jul förrän det är några dagar kvar! ;D
Mm jag håller med dig! det är sjukt hur materialistisk hela världen har blivit! vad hände med ett "jag tycker om dig"? det duger minst lika bra som någon liten småsak som man använder typ två gånger och sedan glömmer bort...