söndag 21 december 2008

svammel

När vi var små och pratade om framtiden som om vi redan var stora, när vi drömde och fantiserade och sa att vi skulle bli olika stilar.
Jag tror inte man kan bli vad man säger man ska bli, man har någonting, en typ av väg förutsagd. Eller såklart är det Ödet jag pratar om! Jag bara glömde ordet, mitt ordförråd, vokabulär, har krympt med tiden. Vart tog barnet vägen? Nej, hon är kvar, jag är kvar, här är jag. Hitta hem och hitta rätt, det är ett mål värt att uppnå som inte är allt för svårt. Det svåra är kanske att hålla sig kvar? Vad vet jag, jag är ännu på väg men det känns som att det går åt rätt håll, och kanske även, jo det går åt det håll vi pratade om när vi var små.
Lite virrig och lite random.
Hur förklarar man egentligen ordet random?
Det är ord som har smygit sig in i mitt förråt och kommit att annvändas då och då, när jag känner att det passar sig. Jag vet i mitt huvud vad det menas, men jag kan nog inte förklara det, och som tur är behöver jag det inte heller för det här är min blogg och här styr jag!
Här har jag makt och bestämmelserätt till varma grader.
Ikväll har jag upptäckt "The Pogues" och bättre upptäckt har jag inte gjort på länge. Jag föll som om jag var ute och gick med trasiga skor där jag glömt att knyta mina skosnören, klev på det ena och ja, föll. Fast landade ganska mjukt i den väldigt intressanta och bra musiken!

Ja nu har jag yrat klart för ikväll ha det bra och pussas lugnt därute

3 kommentarer:

Blupp sa...

Random = slumpmässig, eller aa det är den enda bra översättningen jag kan komma på! xD
The Pouges <3 var det för att jag skickade låten till dig? :D

Jen sa...

Ja det var för den låten:D Såg att en kompis lyssnade på samma låt o sa att jag med gjorde de o då fick jag massa mer låtar och jaa :D

Anonym sa...

Och den kompisen är ju liksom bäst i världen, vet vem han är oooo han är så bra.. Oh han är bäst alltså