fredag 26 december 2008

juletiden

Och så har jul smygit förbi och lämnat efter sig sina spår i form av en barrande stor, jättestor och fin, gran med julpynt, lite saker man inte hade innan som till exempel två skräckfilmer vid namn "The Shining" och "The eye". Den lämnade också en pumaparfym och en kokbok och en uppsättning med bestick som är skitbra att ha när jag väl flyttar nästa år. Lite andra smågrejjer och pengar fick jag med den här julen, men tid och ork att skriva blogg, det var det ont om minnsan, men nu är även det gjort.
Dagen före julafton tillbringades med att storstäda härhemma och sedan åka till norrköping för att fira lite jul med småkusinerna och äta god mat hos mormor, sedan bar det hem igen då pyntade vi granen och kollade på lite julfilmer och myste med godis.

Julaftonsmorgonen startade i stallet lustigt nog. Min lillasyster rider och där är det ideelt vilket betyder att alla hjälps åt, hästarna måste med äta frukost och få det fint i boxarna och komma ut för att få frisk luft(gå ute i kylan i en stor hage hela dagen och bara ha det bra). Iallafall morgontimmarna vart i stallet sen åkte vi hem och skulle göra oss julfina.

Min filosofi är att om man börjar med att se riktigt rolig och mindre fin ut så blir resultatet när man är klar mycketr mer possitivt överraskande.

Så konstiga myskläder och papiljotter i huvudet startade jag med!



Dagen gick och strax innan kalle kom mormor och morfar och magnus(mammas bror). Sedan flöt allt på nästan som en vanlig jul.

Igår så sov jag lite förlänge så det blev att stressa upp och duscha fort för vi skulle till söderköping och fira med de andra kusinerna och farmor och farfar. Det tog lite längre tid än väntat och var inte hemma förrän drygt fem och strax därefter kom karin och frida till mig och så såg vi på The Shining, sedan satt vi och bara snackade på en stund innan de insåg att jag höll på att somna tror jag haha, men men.

Nu är jag framme till idag och ska snart resa på mig och duscha och göra mig fin innan jag åker till norrköping. Ska gå lite på stan och sedan ikväll ska jag på bio, Twilight<3>

Puss o kladd på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va fin du vart i håret :)
( vi skulle ju se twilight :O )

Jen sa...

tack:) jo jag vet men att det blev såhär xD jag ser den gärna igen haha:)