tisdag 4 november 2008

85års-kalas!

Jappjapp, min älskade mammas farfar fyllde 85 år idag! Måste säga att det märks inte det minsta att han är så gammal... Och hans fru, Mary (mammas farmor) hon är en väldigt söt och charmig tant! Min släkt är tuff, jag menar, hur många 80+ par bor själva i ett stort hus en bra bit ut på landet där de också uppfostrat 8 barn?!
Mary, hon är så go och glad och bakar kakor och tåtor, hihi hon sa att hon blev till slut tvungen att ta en sömntablett, annars hade hon fortfarande bakat och det tror jag faktiskt är sant.
Jag tycker om att träffa min släkt, även om det oftast är på mammas sida vi ses allihopa... De är fruktansvärt roliga hela högen!
Och ja Mary, sån som hon är vill jag bli när jag blir gammal haha idag praktiskt taget "tvinga" hon i mig ett glas vin, det spelade ingen roll att jag sa artigt "nej tack!" Hon sa bara "äsch, klart du ska ha ett glas, det är jättegott och du är faktiskt arton nästa år! Här drick fort så inte mamma märker något!" Och klappade mig på ryggen. Ja, jag skrattade och då skulle mormor ta kort på mig, men det gick inte så bra, folk bara stod i vägen och sedan började hon och jag skratta massor, sen skrattade alla andra också. Tre av dem hör väligt dåligt och visste inte vad vi skrattade åt, men de skrattade med iallafall, haha!
Trevlig släkt, tyvärr äter alla lite för ofta smörgås tårta enligt min mening. Jag kan inte förstå varför det ska vara så populärt?!
Men men, jag fick äta kakor, bullar och dricka vin istället.

Puss på dem!

Nu när jag har varit hemma ett tag har jag pillat lite i dreamweaver och försökt få ihop en början till en egen hemsida, det gick sådär. Först bråkade bilden, och sedan när den väl satt där den skulle tyckte jag att den var jätteful och inte passar alls (hade lagt ner åtminstonde en timme i photoshop) Men sånt är livet med en dator och jag får ordna det en annan dag, nu tänkte jag snart sova.

Natti Natti!

Inga kommentarer: