söndag 30 november 2008

1a Advent

Lyssnat på den hära låten en del ikväll och kände att jag borde dela med mig, den är enkel och har en bra stämning man blir glad o avslappnad av den hehehe eller något sådant, bra är den iallafall.

Idag är det första advent och jag älskar mysiga traditioner. Varje år så länge jag kan minnas har en del av min släkt, mormor och morfar, mammas bror och hans söner(jätte söta små barn!), morfars ena syster med man (förr i tiden deras son, Pierre vafan, du dissar allting nu, jag blir faktiskt ledsen. Du är inte med på någonting med släkten längre, de få gånger det faktiskt händer något?! Om du läser det här, jag saknar dig och vänskapen vi hade.) Även mammas farmor och farfar kommer och sen sitter vi hela högen och tjockar i oss bullar och kakor och glögg. Det är mysigt, sådana traditioner tycker jag om, men som jag skrev lite luddigt, det finns en person som numera inte dyker upp på traditionella släktsaker, det gör mig ledsen. Jaa.

Förövrigt har det varit en väldigt lugn helg, nästa vecka hoppas jag på party hihi har humöret! Lite random sådär.

På tisdag ska min mor tatuera sig och imorgon sover jag kanske i stan hos mormor och morfar så eventuellt är jag internetlös ett bra tag, får se hur det går haha.

puss för idag!

1 kommentar:

Blupp sa...

tråkigt med pierre och det :/ är han fortfarande ihop med den där tjejen?
Heh, låten var grym. ;D
mysiga traditioner is the shit :D