onsdag 19 november 2008

Praktik Dag 1

Första dagen på praktiken och morgonen började väl lite halvdant med lite otur, eller ja, egentligen började det inatt precis när jag hade somnat och vaknade och var törstig... Sträcker mig efter vattenglaset på nattduksbordet och...välter glaset och allt rinner ut, WOHO uppuppupp och torka vatten ett par minuter då avr jag inte glad nej. Till slut fick jag ju gå och lägga mig iallafall och ja jag somnade fort, sov hårt och var jättetrött när jag vaknade halv åtta.
Bussen jag skulle med skulle gå tjugo över nio, men jag tänkte att jag går upp ordentligt i tid så jag verkligen hinner, första dagen till praktik är ju illa att komma försent, jag som aldrig försover mig annars.
Så imorse, ja allt gick bra och jag var ute i god tid, bestämde mig för att ha mina nya stövlar och gå in dem idag. Det var hallt ute och ni som vet var jag bor vet att det är världens backe, så fick gå riktigt försiktigt (tänk på att jag var ovan vid skorna!!) för att inte rammla... väl nere tänker jag "Shit, tjugo minuter kvar till bussen går undrar om jag har glömt något när jag är i så god tid..."
Ja självklart glömde jag praolapparna handledaren ska ha. Bara att vända och traska upp för den där jeffla backen igen och då bestämde jag mig för att ta de gammla älskade circa skorna.
Nu kände jag mig mer stressad och småsprang ner för den hala backen med tuggummi i munnen= INGEN BRA KOMBINATION FÖR MIG.
Jag bet mig på insidan av kinden och det gjorde ont och jag spottade blod, ajajaj. Men vad kunde jag göra åt saken bara att bita ihop (haha) och gå vidare. Eller jag kanske inte borde ha bittit ihop för vad gjorde jag fem minuter senare? Jo jag tuggade återigen på min kind, på samma ställe som innan så det började blöda igen.
Lite lagom smart sådär kände jag mig, men efter de små missödena så gick dagen riktigt bra och jag trov jag kommer trivas på Fuji Foto Center. Det vart inte långtråkigt eller långsamt på något sätt och imorgon kommer jag få skriva ut några av mina bilder så blir kul det med yao.

Puss Jen

1 kommentar:

Blupp sa...

naaaw! stackare!
Men bra att praon verkade bra då! Det måste kännas riktigt skönt!