tisdag 11 november 2008

Vägarbete..

Det är mörkt, brandgula lampor blinkar migränframlallande och överallt står oranga stora konor. Stora maskiner med glödande gasolgrill liknande föremål under, det stinker olja och nylagd asfalt, bussen skakar och går sakta fram.
Yes, vägarbete! Varje morgon till skolan och varje eftermiddag/kväll hem.
Allvarligt, är det bara jag som mår dåligt av att se hur världen dränks i olja och shit?
Tror inte det och jag är väl heller inte ensam om att inte göra mycket åt det... Men att åka i en fullastad buss istället för att alla sak åka i en varsin bil, det är en början så det fortsätter vi med tycker jag.

Nu har vi snart rörlig bild och ska göra klart en film vi började med förra veckan, den handlar bland annat om att jag blir kidnappad. Sist fick jag ett glas kallt-kallt-kallt vatten över mig och det tog hela dagen för min tröja att torka, hoppas inte vi har några såna scener kvar haha.

God Morgon!

2 kommentarer:

Blupp sa...

Mm, usch på alla äckliga människor som får för sig att olja ska slängas ut överallt! Vad hände med att stampa marken?xD Det skulle vara en mycket trevligare syn, tänk dig när du åker buss på morgonen och helt plötsligt ser du mer eller mindre (mycket mindre) muskulösa män iförda matchande reflexvästar som trampar jord! Det skulle vara en fin syn det och mycket mer miljövänlig dessutom!

Jen sa...

Haha ja det vore en underbarare syn, helst muskulösa o dom ska jobbahårt o bli svettiga och avklädda:P