söndag 30 november 2008

Sex-pistoler-ochmittnamn.


Rubriken har inget med innlägget att göra, jag hade lite roligt åt det bara haha.
Lästa ut Tristan & Isolde förrut idag... Sorgligt =( Har vart en jobbig tid hehe, nejmen klurigt språk, gammelsvenska skrivet på vers... Fast nu när jag har vant mig vill jag fortsätta läsa såhär gamla böcker, de har en charm som inte går att mäta mot "moderna" böcker. Jag föredrar sagorna, som den här. Den var fin och sorglig, speciellt i slutet(såklart).
Jag hade sett filmen innan, och den tyckte jag var bra, men jag känner nu att det var bra att se filmen först och tycka om den istället för att läsa först och sedan bli besviken på filmen... Det är nästan en helt annan historia i filmen! Det finns mycket som kunde tagits med och borde ha varit med, skulle blivit en väldigt lång film, men jag tycker det skulle vara värt det. Men det är min åsikt och blir jag duktig kan jag ju ta tag i saken själv när jag blir vuxen och filmskapare... Ja så får det bli!
Nu har jag kommit av mig lite känner jag så skriver inte så mycket mer ikväll, börjar bli trött också, kaffet har försvunnit, haha.
Puss

2 kommentarer:

Blupp sa...

jag vill också läsa den. :O och se filmen. xD
det brukar vara så faktiskt. =)
waaah du ska ju inte dricka kaffe.... xD

Jen sa...

KAAAAFFFFFFEEEEEEE<3 ibland får jag :D